„Începând cu acest an, RE/MAX și-a reluat expansiunea pe plan local. Astfel, în acest moment, pe piața autohtonă există șapte francize, urmând ca până la finele anului să avem 12 birouri în mai multe orașe din țară. În ceea ce privește business-ul RE/MAX obținut din comisioanele din tranzacții imobiliare, acesta va depăși 430.000 de euro în 2014, ținând cont că jumătate dintre francize au devenit funcționale în ultimele luni din an”, a declarat Răzvan Cuc, director regional RE/MAX România.
Franciza RE/MAX a fost adusă în România în 2007, fiind vândute peste 30 de francize, din care anul trecut, la preluarea afacerii de către Cuc, mai erau funcționale 3.
El a subliniat că, în prezent, master-franciza RE/MAX România se află la Cluj-Napoca, restul birourilor fiind prezente și în alte orașe precum București, Bistrița, Arad și Brașov, iar până la finele anului vor fi acoperite și locații precum Bacău sau Suceava.
La nivel mondial, RE/MAX este prezent în 97 de țări, cu peste 6.400 de birouri și 93.000 de agenți, iar în Europa are 1.500 de francize și mai mult de 12.500 de agenți în țări precum Cehia, Germania, Italia, Austria, Portugalia sau Elveția.
În ceea ce privește planurile RE/MAX pe plan local, Cuc a arătat că în 2015 vizează creșterea numărului de francize cu 15 noi locații, până la 27 de birouri în întreaga țară, dar și o dublare a cifrei de afaceri.
„În primă fază vizăm orașele mari din România, cu peste 150.000 de locuitori, iar în 10 ani estimăm că vom ajunge la 110 birouri francizate și peste 1.000 de agenți imobiliari în întreaga țară. Este, cu siguranță, o mare provocare, însă credem că toate atuurile brandului RE/MAX vor face diferența pe piața imobiliară locală”, a precizat Cuc.
Potrivit directorului regional al companiei, peste 60% din francizele RE/MAX România reprezintă conversii, iar restul sunt start-up-uri.
„Practic, peste jumătate din birourile noastre sunt agenții imobiliare care au ales să devină francize RE/MAX. Restul, sunt business-uri noi, pornite de la zero, de antreprenori care își doresc să aibă o afacere ce beneficiază de sprijinul unui grup puternic, ca RE/MAX”, a subliniat antreprenorul.
Comisionul mediu la vânzare practicat de un agenti imobiliar în rețeaua RE/MAX este de 4%, iar segmentul țintă este cel al proprietăților peste medie, respectiv peste 100.000 de euro.
Costurile de intrare în franciză sunt compuse din circa 7.000 de euro redevență de intrare, o redevență procentuală, respectiv procent din cifra de afaceri, de 6%, plus 3% redevență de marketing. La acestea se adaugă o redevență fixă de 250-500 de euro.
Reprezentanții francizei sunt foarte optimiști în ceea ce privește evoluția pieței rezidențiale, previzionând o creștere atât a numărului de tranzacții, cât și a prețurilor.
„Piața rezidențială a atins fundul sacului, suntem în revenire, ritmul este de creștere atât ca număr de tranzacții, cât și ca preț, piața este într-o stare de efervescentă. În toate marile orașe din țară se pot vedea macaralele pe șantiere, semn că dezvoltatorii văd oportunități pe piață. Băncile vor începe în curând să dea credite, iar cei care au bani vor începe să cumpere. Deja anul acesta se vede o creștere a numărului de tranzacții față de anul trecut”, a mai spus Cuc.
El nu a oferit detalii despre numărul tranzacțiilor realizate de agenții din rețeaua RE/MAX, însă apreciază că sunt consultanți care au câștiguri anuale de „șase cifre”.
Cuc și fratele său au pus bazele rețelei de magazine Plus GSM, dealer de telefonie mobilă, al treilea partener Orange la nivel național în anul 2008. Rețeaua de 54 de magazine și afaceri de 16 milioane de dolari a fost preluată în 2008 de fondul spaniol GED Capital, prin intermediul KAHN International, care administra rețeaua Fonomat.